Jak zgłosić zmianę w składzie wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością do KRS?

Każda modyfikacja dokonana w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, zatem również ta dotycząca zmian w składzie wspólników wiąże się z koniecznością zgłoszenia do sądu rejestrowego.

Aktualizacja struktury osobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością musi zostać dokonana we właściwym KRS -ie w ciągu 7 dni, wyłącznie w formie elektronicznej, poprzez system S24 lub PRS.Wniosek należy odpowiednio opłacić.

Do wniosku załącza się szereg innych wymaganych dokumentów, m.in. umowę sprzedaży udziałów, uchwały, oświadczeniai zgody nabywców, aktualne adresydo korespondencji czy aktualną listę współników spółki.

Proszę pamiętać, że system elektroniczny nie umożliwia wygenerowania tych dokumntów. Wspólnicy opracowują je sami, podpisują własnoręcznie, skanują i załączają do systemu.

Zgłoszeniu podlegają zmiany:

– treści umowy, w której zmianie ulega skład udziałowców,

– wartości kapitału zakładowego,

– w księdze udziałów – wykreślenie wspólnika lub wpisanie nowego,

– listy wspólników.

Pamiętać należy, że wspólnicy których udziały nie przekraczają 10% kapitału spółki, nie są ujawniani w rejestrze KRS.

Włączenie wspólnika do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który jest tzw. „osobą trzecią” wymaga poza zgłoszeniem do sądu, powiadomienia także odpowiedniego urzędu podatkowego.

Po dokonaniu przez sąd rejestrowy zmian, obowiązkiem spółki jest aktualizacja księgi udziałówców spółki – art. 188 § 1 ksh.

KLG Kancelaria Prawna pomaga spółkom w ich przekształceniach i zgłaszaniu zmian w sądach rejestrowych. Występujemy w roli pełnomocnika, dokonując aktualizacji w systemie PRS. Jeżeli chcecie Państwo zaoszczędzić czas i uniknąć wypełniania wniosków i formularzy, powierzcie nam swoje sprawy. Pomożemy zarejestrować spółkę lub zajmiemy się zgłoszeniem zmian. Jesteśmy dla Państwa, tel. 503 529 831, mail: klg@klgkancelaria.pl